#ShareTheOrange
Ένα πορτοκάλι αλλάζει τη συζήτηση για την άνοια στο #ShareTheOrange την εντυπωσιακή νέα καμπάνια της Alzheimer’s Research UK
H Alzheimer’s Research UK συμμαχεί με το μεγάλο αμερικανό ηθοποιό Samuel L. Jackson σε μια μάχη ενάντια στη στερεοτυπική αντίληψη ότι η άνοια είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της γήρανσης. Η καμπάνια #ShareTheOrange υπογραμμίζει ότι η άνοια προκαλείται από φυσικές ασθένειες με συχνότερη αυτή του Αλτσχάιμερ, χρησιμοποιώντας ένα πορτοκάλι για να συμβολίσει το βάρος της εγκεφαλικής ουσίας που χάνεται όσο η ασθένεια προχωράει.
50 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο ζουν αυτή τη στιγμή με άνοια. Τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειές τους προσπαθούν να αντεπεξέλθουν σε ένα ιδιάτερα δύσκολο, άνισο αγώνα. Και όμως, πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι η άνοια έρχεται με τα γεράματα χωρίς να μπορούμε να την αποφύγουμε.
«Κάνουμε λάθος», παραδέχεται ο Samuel Jackson στο φιλμ της καμπάνιας, και υπόσχεται ότι βρίσκεται στο πλευρό της Alzheimer’s Research UK για να βοηθήσει να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Ο μεγάλος ηθοποιός ξέρει ακριβώς πόσο σκληρό είναι να βλέπεις κάποιον που σε έχει μεγαλώσει με αγάπη και φροντίδα να χάνεται σιγά-σιγά μη γνωρίζοντας στο τέλος ποιός είσαι – ο ίδιος είχε έξι συγγενείς του που προσβλήθηκαν από την ασθένεια.
Στο φιλμ της καμπάνιας, ο ηθοποιός εξηγεί: «Η άνοια καταστρέφει το πολυτιμότερο προνόμιο της ανθρώπινης ύπαρξης – τα κύτταρα του ανθρώπινου εγκεφάλου. Από τις πρώτες μας στιγμές στη ζωή ο εγκέφαλος πυροδοτεί αυτή την ίδια την περιέργεια, τη δημιουργικότητα και την ικανότητα που έχουμε για μάθηση. Δουλεύοντας μαζί, τα κύτταρα του εγκεφάλου καθορίζουν ποιοί ακριβώς είμαστε: τα όνειρα, τις ικανότητες και τα επιτεύγματά μας. Ωστόσο η άνοια τα βάζει όλα αυτά σε κίνδυνο. Καταστρέφει τα πολύτιμα αυτά κύτταρα και τις μεταξύ τους συνδέσεις. Παίρνει μακριά τις μνήμες μας, ολόκληρη τη σύνδεση που έχουμε με τον κόσμο. Η βλάβη ενός εγκεφάλου με Αλτσχάιμερ μπορεί να τον αφήσει να ζυγίζει 140 γραμμάρια λιγότερο από ένα φυσιολογικό εγκέφαλο. Αυτό είναι περίπου όσο το βάρος ενός πορτοκαλιού».
Γνωρίζουμε ότι το Αλτσχάιμερ προκαλείται κυρίως από τη συσσώρευση στον εγκέφαλο μη-φυσιολογικών πρωτεϊνών που σχηματίζουν πλάκες που βλάπτουν τα κύτταρα, και από την απουσία χημικών ουσιών που βοηθούν στη μετάδοση μηνυμάτων από το ένα σημείο του εγκεφάλου στο άλλο. To #ShareTheOrange συμβολοποιεί αυτές τις αλλαγές σε ένα πορτοκάλι, αφήνοντας ως αποδείξεις μία εικόνα απλή αλλά ιδιαίτερα ισχυρή που είναι διαθέσιμη σε όλους μας.
Το βραβευμένο #ShareTheOrange που έχει τεράστια απήχηση παγκοσμίως, βρίσκεται ήδη στο τρίτο κεφάλαιό του για το 2019. Ο Bryan Cranston από το Breaking Bad ήταν το πρόσωπο της καμπάνιας για το 2018, ενώ η καμπάνια ξεκίνησε το 2016 με την υποστήριξη του Christopher Eccleston, γνωστού και από το Doctor Who.
Στόχος της καμπάνιας της Alzheimer’s Research UK -που είναι η κορυφαία φιλανθρωπική ερευνητική οργάνωση για την άνοια παγκοσμίως- είναι η καταπολέμηση των στερεοτύπων σχετικά με το αναπόφευκτο της άνοιας, κάτι που με τη σειρά του εμποδίζει τις δυνατότητες της οργάνωσης να προσελκύσει εθελοντές, να εξασφαλίσει ερευνητικά κεφάλαια και να πιέσει την κυβέρνηση για περαιτέρω υποστήριξη προς την κατεύθυνση της έρευνας.
Τα εμπνευσμένα φιλμ της καμπάνιας καταλήγουν ότι «έχει αποδειχτεί από άλλες ασθένειες στο παρελθόν ότι όπου υπάρχει έρευνα, μπορεί να υπάρξει και θεραπεία. Όπου υπάρχει θεραπεία, υπάρχει ελπίδα. Με το να μοιραστούμε τη γνώση ότι ασθένειες όπως η νόσος Αλτσχάιμερ δεν έρχονται απλά πακέτο με τα γεράματα, έχουμε τη δύναμη να προάγουμε την έρευνα και να βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την καταστροφική ασθένεια. Πρέπει να δράσουμε τώρα για να επιταχύνουμε την έρευνα προς νέες καθοριστικές ανακαλύψεις.»
Βοηθείστε και εσείς την Alzheimer’s Research UK να καταπολεμήσει την άνοια προχωρώντας την έρευνα. Share the orange στο www.alzheimersresearchuk.org/samuel-l-jackson-share-the-orange/